Autor Wiadomość
Felix
 Post Wysłany: Wto 20:43, 26 Gru 2006    Temat postu: Monastyr - czyli co i jak

Postać gracza

W grze tej grający wcielają się w postaci odważnych i honorowych szlachciców, którzy po ciężkich życiowych przejściach próbują ponownie stać się bohaterami.

Gracz ma możliwość zagrania przedstawicielami dziesięciu szerzej opisanych i kilkunastu pomniejszych państw Dominium, które są wyznacznikiem dla różnic charakteru, poglądów itp. danej postaci.

Do wyboru jest dziewięć profesji, pogrupowanych w następujące kategorie:
Wojskowy: oficer, żołnierz, zwiadowca;
Duchowny: ksiądz, mnich, inkwizytor;
Dworzanin: emisariusz, szpieg, artysta;

oraz dodatkowa profesja czarnoksiężnika

W czasie tworzenia postaci oprócz współczynników i umiejętności wybieramy również: szkołę szermierczą, majętności, patrona, sojuszników itd.

Specyficznym dla Monastyru elementem tworzenia postaci jest tajemnica z przeszłości, która sprawiła, że człowiek przeznaczony do wielkości odszedł w zaponienie. Podręcznik proponuje 20 oryginalnych kategorii tajemnic.




Mechanika

Mechanika systemu oparta jest na trzech kościach k20, wśród których możemy wyróżnić tzw. dziką kość. Spełnia ona funkcję określenia stylu danej czynności (im mniejszy na niej wynik, tym efektowniejsze wykonanie).

W Monastyrze umiejętności bohatera są sprawdzane za pomocą specjalnych testów, których wynik zależny jest od poziomu trudności.

Rozwój postaci polega na wydawaniu przyznanych przez Mistrza Gry punktów doświadczenia, które wydać można na: rozwijanie umiejętności, wykupywanie umiejętności dodatkowej, rozwinięcie więzi z sojusznikami.




Reguły walki

Walka w opisywanym systemie została podzielona na dwa rodzaje. Pierwszy to Walka Treningowa, która jest łatwiejsza do okiełznania i szybsza w rozegraniu. Opcja druga to tzw. Prawdziwe Starcie dające większe możliwości kontroli nad wydarzeniami. W Monastyrze wyróżnić możemy Akcje szermiercze oraz Biegłości, dzięki którym odbywające się pojedynki są bardziej realistyczne i spektakularne.




Magia

Magia w monastyrze jest niezaprzeczalnie zła. Jest przejawem nadprzyrodzonych, mrocznych sił, których zwalczaniem zajmuje się Kościół. Poza tym zawsze pociąga za sobą niemiłe konsekwencje - utratę duszy, a nawet opętanie przez demona.




Świat

Dominium (wyglądem podobne do współczesnej Europy) podzielone jest na 52 zróżnicowane państwa. Wśród nich wyróżnić możemy: Kord - państwo potęgi i pychy, Cynazję - ostoję dla elegancji i fałszu, Ragardę - miejsce braterstwa i zemsty, Agarię - kraj ciągłych wojen i lojalności, Karę - centrum Wiary i Pasji, Matrę - skupisko lojalności i zachłanności, Bardanię - wyróżnik Wolności i Odwagi, Nordię - lokalizacja nieśmiertelności i tajemniczości, Gord - czyli wytrwałość i zapomnienie, Doria - przykład dumy i tradycji.




Dodatki
"Atlas Dominium"
"Ostatnia Wspólna Jesień"
"Dar Drugiej Siostry"
"Wbrew Regułom Wojny"
"Gambit Złotego Króla"
"Nordia - Nationalbook"


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group