Forum forum miłośników DeadLands i RPG Strona Główna
»
Monastyr
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
RPG
----------------
Deadlands
Gasnące Słońca
Warhammer
D&D
Wampir: Maskarada
Monastyr
L5K
Inne systemy RPG
cRPG
----------------
cRPG
Na luzie
----------------
Poznajmy się
humor
ogólne
----------------
Wiedźmin - o filmie/ książce
dyskusje...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Felix
Wysłany: Wto 20:43, 26 Gru 2006
Temat postu: Monastyr - czyli co i jak
Postać gracza
W grze tej grający wcielają się w postaci odważnych i honorowych szlachciców, którzy po ciężkich życiowych przejściach próbują ponownie stać się bohaterami.
Gracz ma możliwość zagrania przedstawicielami dziesięciu szerzej opisanych i kilkunastu pomniejszych państw Dominium, które są wyznacznikiem dla różnic charakteru, poglądów itp. danej postaci.
Do wyboru jest dziewięć profesji, pogrupowanych w następujące kategorie:
Wojskowy: oficer, żołnierz, zwiadowca;
Duchowny: ksiądz, mnich, inkwizytor;
Dworzanin: emisariusz, szpieg, artysta;
oraz dodatkowa profesja czarnoksiężnika
W czasie tworzenia postaci oprócz współczynników i umiejętności wybieramy również: szkołę szermierczą, majętności, patrona, sojuszników itd.
Specyficznym dla Monastyru elementem tworzenia postaci jest tajemnica z przeszłości, która sprawiła, że człowiek przeznaczony do wielkości odszedł w zaponienie. Podręcznik proponuje 20 oryginalnych kategorii tajemnic.
Mechanika
Mechanika systemu oparta jest na trzech kościach k20, wśród których możemy wyróżnić tzw. dziką kość. Spełnia ona funkcję określenia stylu danej czynności (im mniejszy na niej wynik, tym efektowniejsze wykonanie).
W Monastyrze umiejętności bohatera są sprawdzane za pomocą specjalnych testów, których wynik zależny jest od poziomu trudności.
Rozwój postaci polega na wydawaniu przyznanych przez Mistrza Gry punktów doświadczenia, które wydać można na: rozwijanie umiejętności, wykupywanie umiejętności dodatkowej, rozwinięcie więzi z sojusznikami.
Reguły walki
Walka w opisywanym systemie została podzielona na dwa rodzaje. Pierwszy to Walka Treningowa, która jest łatwiejsza do okiełznania i szybsza w rozegraniu. Opcja druga to tzw. Prawdziwe Starcie dające większe możliwości kontroli nad wydarzeniami. W Monastyrze wyróżnić możemy Akcje szermiercze oraz Biegłości, dzięki którym odbywające się pojedynki są bardziej realistyczne i spektakularne.
Magia
Magia w monastyrze jest niezaprzeczalnie zła. Jest przejawem nadprzyrodzonych, mrocznych sił, których zwalczaniem zajmuje się Kościół. Poza tym zawsze pociąga za sobą niemiłe konsekwencje - utratę duszy, a nawet opętanie przez demona.
Świat
Dominium (wyglądem podobne do współczesnej Europy) podzielone jest na 52 zróżnicowane państwa. Wśród nich wyróżnić możemy: Kord - państwo potęgi i pychy, Cynazję - ostoję dla elegancji i fałszu, Ragardę - miejsce braterstwa i zemsty, Agarię - kraj ciągłych wojen i lojalności, Karę - centrum Wiary i Pasji, Matrę - skupisko lojalności i zachłanności, Bardanię - wyróżnik Wolności i Odwagi, Nordię - lokalizacja nieśmiertelności i tajemniczości, Gord - czyli wytrwałość i zapomnienie, Doria - przykład dumy i tradycji.
Dodatki
"Atlas Dominium"
"Ostatnia Wspólna Jesień"
"Dar Drugiej Siostry"
"Wbrew Regułom Wojny"
"Gambit Złotego Króla"
"Nordia - Nationalbook"
Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin